Vragen?

Wat moet ik meenemen bij een bezoek ?

Natuurlijk alle brieven, formulieren of documenten die bij uw vraag horen. Om direct in actie te komen zijn de volgende zaken vaak nodig:
– DigiD inlognaam en wachtwoord
– Mobiele telefoon (voor inloggen DigiD)
– BSN (Burgerservicenummer) van alle betrokkenen

Maak u niet te veel zorgen als u bepaalde documenten niet kan meenemen, met uw DigiD kunt u heel veel ophalen bij bijvoorbeeld de belastingdienst (toeslagen etc), UWV, ziektekostenverzekering, gemeente, etc.


Ik wil mijn DigiD meenemen maar die heb ik nog niet (of is verlopen), wat nu ?

U kunt uw DigiD dan hier aanvragen of activeren. Lukt dat niet? Geen probleem: Kom even bij ons langs met uw BSN (Burgerservicenummer) en uw mobiele telefoon. Dan helpen wij u daarbij. We hebben op deze website ook een Zelfhulp pagina over het aanvragen van uw DigiD, deze vindt u hier.


Wat is het beste tijdstip om langs te komen ?

Loket Geldzaken is elke werkdag open van 09:00 tot 12:00. Kom het liefst zo vroeg mogelijk, dit vergroot de kans op een zeer korte, of helemaal geen wachttijd. Vlak voor 12:00 loopt u het risico die dag niet meer geholpen te kunnen worden.


Hoe lang duurt een bezoek ?

Dit is sterk afhankelijk van uw vragen maar de meeste bezoeken duren tussen de 15 en 45 minuten. Als uw vragen meer tijd nodig hebben is dat geen probleem. We kunnen dan op een andere dag verder gaan of doorverwijzen naar andere organisaties.


Kan ik ook telefonisch advies krijgen ?

Ja, dat kan via 0528 – 745 619 op werkdagen van 09:00 tot 12:00
Buiten deze uren kunt u uw nummer inspreken op de voicemail, wij bellen u dan de eerstvolgende werkdag ’s ochtends terug.


Jullie horen toch bij de gemeente ?

Nee. Loket Geldzaken is een zelfstandige stichting volledig gerund door goed getrainde en ervaren vrijwilligers. Meer informatie vindt u hier.